To Nie Twoja Wina, że Nie Wiesz Jak Drukować ulotki (chyba, że Popełniasz Te 9 Największych Błędów)

To Nie Twoja Wina, że Nie Wiesz Jak Drukować ulotki (chyba, że Popełniasz Te 9 Największych Błędów) czyli poligrafia racibórz ości czasopisma na różnego rodzaju papierze. Wiele redakcji stale współpracuje z wybraną drukarnią na określonych zasadach, aczkolwiek dla indywidualnego klienta także istnieje możliwość złożenia zamó

Dodane: 27-10-2020 04:29
To Nie Twoja Wina, że Nie Wiesz Jak Drukować ulotki (chyba, że Popełniasz Te 9 Największych Błędów)

Drukowanie gazet

poligrafia racibórz
poligrafia racibórz


Jedną z wielu usług oferowanych przez drukarnie jest wydruk gazet i czasopism. Dzięki posiadaniu odpowiedniego sprzętu i maszyn drukarnia może wykonać wysokiej jakości czasopisma na różnego rodzaju papierze. Wiele redakcji stale współpracuje z wybraną drukarnią na określonych zasadach, aczkolwiek dla indywidualnego klienta także istnieje możliwość złożenia zamówienia na wydrukowanie gazety lub czasopisma. Należy jedynie podać w formularzu zgłoszeniowym ilość kopii, stron, a także inne potrzebne informacje, takie jak rodzaj papieru, rodzaj okładki czy oprawy. Jeśli nie jesteśmy pewni co do oprawy graficznej projektu, często istnieje możliwość skorzystania z usług pracowni graficznej drukarni. Oferta druku magazynów, czasopism czy też gazet może być skierowana zarówno do większych redakcji, jak i mniejszych firm i instytucji. Wycena usługi drukowania czasopisma zależy od jego nakładu oraz ilości posiadanych stron, a także wykorzystanych materiałów i ewentualnych dodatkowych usług introligatorskich.


Lubią ją i firmy i ich

Druk ulotek to koszt jakichś kilkudziesięciu groszy, maksymalnie dwóch złotych za sztukę. Cena wydaje się dość niska, zwłaszcza gdy spojrzy się na to, ile trzeba zapłacić za inne narzędzia reklamowe, ale i tak nie warto jej przeznaczać na coś, co w praktyce okaże się mało skuteczne. Reklama musi po prostu działać. To jest jej główny cel, który powinien zostać spełniony. A jeśli ulotka ma działać na klienta, należy ją dobrze skonstruować, opierając się na kilku podstawowych zasadach.

Pierwsza z nich, którą każdy powinien wbić sobie do głowy, mówi o tym, że "im mniej, tym lepiej". Oczywiście nie chodzi tu o to, by niczego na ulotce nie pisać, ale na pewno nikt nie powinien opisywać na niej całej historii firmy, która dla nikogo nie będzie interesująca. Najlepsze ulotki to broszury proste, konkretne i zarazem wyraziste. Nie muszą być wcale wymyślne czy posiadać jakiegoś szczególnie dużego wyrazu artystycznego. Prostota jest teraz w cenie. Lubią ją i firmy, i ich klienci.

A warto też zaznaczyć, że przeciętna drukarnia weźmie znacznie mniejsze pieniądze za wytworzenie takich prostych ulotek niżeli za skonstruowanie czegoś wypełnionego olbrzymią ilością obrazków, zdjęć i innych zbędnych grafik.


Usługa drukowania wizytówek


Wizytówki są z pewnością jedną z bardziej przydatnych form pomagających w promowaniu firm i przedsiębiorstw. Posiadanie eleganckich wizytówek zawierających dane kontaktowe poszczególnej firmy jest oznaką profesjonalizmu, dlatego wielu przedsiębiorców oraz instytucji decyduje się na wydrukowanie wizytówek. Drukarnia często w swojej ofercie posiada usługę drukowania wizytówek w odpowiednim rozmiarze oraz na odpowiednio usztywnianym i powlekanym papierze. Wizytówki często są drukowane w dużych nakładach, dlatego przy dużej liczbie odbitek najkorzystniejsza jest metoda druku offsetowego. W celu wydrukowania wizytówek dla naszej firmy wystarczy znaleźć drukarnię oferującą taką usługę i przekazać odpowiedni projekt osobiście na jakimś nośniku lub poprzez wysłanie specjalnego formularza. Sam projekt wizytówki można wykonać samemu lub zlecić to komuś, kto zajmuje się projektowaniem graficznym. Nierzadko zdarza się, że drukarnie posiadają również usługi z zakresu projektowania graficznego do dyspozycji klienta.


Jak prawidłowo wydrukować ulotki?

Ulotki to jedne z popularniejszych, tańszych i zarazem praktyczniejszych narzędzi marketingowych. Każdy może z nich skorzystać, jeśli tylko zdecyduje się na ich zaprojektowanie oraz przygotowanie. A jak prawidłowo skonstruować ulotkę reklamową? Na pewno trzeba ustalić jej format, czyli to, w jakim rozmiarze będzie. W celu zaoszczędzenia pieniędzy warto skorzystać z jednego z podstawowych formatów. Będzie to chociażby rozmiar A5, ewentualnie A7. Każda drukarnia będzie w stanie stworzyć ulotki właśnie w tych formatach. Aby jednak jakoś wyróżnić się na rynku, czasem warto postawić na zupełnie nietypowy rozmiar, choć w tym przypadku trzeba też liczyć się z wyższymi kosztami druku.

Bardzo ważny dla jakości i ogólnego wyglądu ulotek będzie też sam papier. Należy więc upewnić się, że druk powstanie na papierze wysokogatunkowym. Im wyższa jest jego jakość, tym lepiej. Kiepski papier sprawi bowiem, że najlepszy nawet projekt, który na komputerze wyglądał wprost perfekcyjnie, na żywo będzie pozostawiać wiele do życzenia. Przeważnie większość drukarni używa papieru o gramaturze wynoszącej maksymalnie 350 g / m2. Jest to na pewno dobry i uniwersalny wybór. Taki papier idealnie nada się właśnie na ulotki.